Vädret….

Ett outtömligt ämne,  alla pratar väder,  man kan alltid prata väder med vem som helst och vart som helst. Och alla tycker nåt om vädret,  oftast gnälls det på vädret. Och så kan vi inte påverka det alls,  vi kan bara påverkar oss själva,  våran inställning till vädret och våra kläder,  att klä sig efter vädret.

Jag älskar sommar och sol och jag älskar vintern, jag älskar hösten och alla härliga färger och löven. Och våren med sin grönska.
Jag gillar alla årstider och nästan alla väder faktiskt.

När vi ska till fjällen så hoppas vi ju alltid på sol,  håller koll på väderprognosen och hoppas…

image

För det här är ju härligt, helt underbart faktiskt.
Jag gillar inte mittemellan väder, det här vädret som inte är fint och inte är fult, när de kanske snöar lite bara eller regnar lite smått och är grått. Det är tråkigt väder, nu till de lite knäppa….  om de därwmot blåser riktigt ordentligt och snön piskar en i ansiktet, stavarna flyger iväg lite när man lyfter dom framåt.  När man nästan tappar andan lite och man får kämpa på. Jag älskar det, det känns att man varit ute och sen är det skönt att komma in. 

image

image

Kommentera

