Träningstips inför Kilimanjaro

För ett tag sedan fick vi träningstips inkl. ett träningsschema från expeditionsresor inför våran resa till kilimanjaro.

Nu har vi inte följt schema slaviskt utan bytt ut vissa pass och anpassat de lite efter familjer och jobb och livet som  faktiskt fortsätter som vanligt för alla runt omkring oss när vi skuttar runt i våran ”kilimanjaro bubbla”.
(Ja vi är faktiskt i en liten bubbla, lyckobubbla, ”är de sant bubbla” en ”iiiii vi ska äntligen iväg -bubbla” och vi pratar gärna om nåt inför resan så fort vi ses)

Men det är ändå skönt med ett schema på nåt vis, även om vi byter ut och ändrar, lägger till nåt och byter ut nåt osv.
Så här ser tex nivå 2 ut:

image

Vi har fått 3 block/nivåer och varje nivå omfattar 5 veckor.  Inte så hård träning, den viktigaste träningen är att vi är ute och går. Att vi sätter på oss kängorna och ryggsäcken och går går går gärna i så mycket backar som möjligt. Det är bra för oss som älskar att vandra i fjällen,  vi får gå många långa turer i sommar.

/♡

Annonser

2 reaktioner på ”Träningstips inför Kilimanjaro

    1. Ja det blir ju extra roligt när man har ett mål med träningen.
      Expeditionsresor är researrangören, de är jättebra av dom och nästa helg ska vi ner på en tränings /inför dag.
      Dom känns väldigt bra och seriösa.

      Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s