Shira camp till Barranco camp

Dag 3

Den här dagen blev vi åter igen väckta tidigt med kaffe/te på säng. Vi packade ihop och gav oss iväg rätt tidigt, vi hade en lång dag framför oss,  vi skulle upp till Lava Tower på 4600 m ö.h och äta lunch där. Jag mådde bra men var lite nervös över vad som komma skulle… hade vaknat några gånger på natten med hemlängtan och undrat vad fasen vi håller på med egentligen,  vet inte varför jag mådde ju bra och sov bra,  de var nog bara längtan efter min trollunge som spökade.  

Om de var att man längtade efter någon eller höjden eller både och kanske de vet jag inte men vi båda upplevde att vi blev väldigt lätt rörd,  och hade lätt till tårar. 

För att klara den långa dagen som var ungefär 14 km,  8-9 timmars vandring och från 3840 m ö.h  upp till 4600 och sen ner till 3860 m ö.h så pluggade jag i en ljudbok i ena örat. Jag gick in i en bubbla,  lyssnade på min bok och hade fokus på andningen och att få i mig energi och vatten hela tiden. För mig funkade det toppen,  jag mådde hur bra som helst, kände mig faktiskt skit stark.

Maria den stackaren kräktes däremot nästan hela dagen,  hade svårt att få i sig nån energi (så klart.. vem vill äta när man kräks)  tack och lov blev hon bättre på nervägen och var piggare mot kvällen sen.  

Så den här dagen upplevde vi lite olika så det här var väl inte Marias bästa dag direkt fast en av mina bästa. Vi båda var dock lika lyckliga över att vara just precis där vi var och hemlängtan jag hade där under natten var borta. 


Här hade Maria piggnat på sig så pass att hon orkade med några danssteg. ♡ 


♡♡ 

En reaktion på ”Shira camp till Barranco camp

Kommentera

