Från Mweka camp till Moshi 

Sista dagen.

Så vaknade vi sista morgonen på berget, snabb och slarvigaste packningen, frukost och redo för avfärd… då kommer alla dom här underbara människorna som har varit med oss och runt oss, alla bärare, guider och kocken, den söta toalettpojken som aldrig verkade sova utan såg till att vi hela tiden hade fräscha toaletter.. ja alla som hade bidragit till våran fantastiska vecka,  och sjöng och dansade för oss. Fällde en tår och njöt,  lycklig över att vara just där. 

Vägen ner var inte så lång,  de kanske tog 3 timmar om jag kommer ihåg rätt. Vi spanade in ett gäng apor,  bluemonkey nånting tror jag dom hette,  har aldrig ens sett såna på bild förut. 

(Den här bilden på apan är lånad från en annan deltagare som han tog på safarit vi var på innan vi for hem, men de är samma apsort)

ett gigantiskt träd

Nationalblomma

Kilimanjaro expressen, en vagn som skadade kan fraktas ner på…. om dom törs. 

Där var vi!! 

På hotellet igen käkade vi lunch, duschade och slappade vid poolen. 

Jag längtar tillbaka till berget varjedag, påriktigt,det går inte en enda dag utan att jag tänker på det, tänker på hur fantastiskt det var och hur bra jag mådde, i kroppen och själen och på hur gott jag sov. 

Nu tänker vi ut nya äventyr…. /♡ 

Kommentera

