Jag älskar att gå

Jag älskar att gå,  korta snabba promenader är härligt,  korta lunchpromenader är underskattat för det ger så otroligt mycket energi,  bara att komma ut och få lite friskluft om så för en liten kort sväng bara är ju så skönt för knoppen. Jag älskar dom här lite längre promenaderna som oftast bara blir på helgen eller kanske en veckokväll med sällskap men mest av allt gillar jag att gå långt och länge. 

Som i juni när vi gick en liten variant av  jämtlandstriangeln  på natten,  typ 3 mil och många många timmars vandring. (Läs de inlägget här)

Från natten i fjällen

Eller när vi gick från stan och runt frösö berget och sedan längs Marieby sidan till brunflo en fredagkväll i juli, de blev också några mil och många timmar. Jag älskar sånt. (De kan du läsa om här)

Var vi på Annersia eller i N.Y ? 😊

Idag gick vi en mil,  över isen och in i skogen och lite väg sista biten. Inte fullt så långt så det blir en sån där älskar älskar promenad men jäkligt härligt var det. 

Jag önskar verkligen att jag hade tiden att gå långt och länge oftare. När vi går i fjällen blir de ju lite längre, framförallt längre tid,  på kilimanjaro gick vi inte så långt varjedag men långtid,  många timmar, och jag mår så bra av det. 

Man har väl fått benen för att gå med… eller? 😉

/ ♡ 

Kommentera

